حفار غیرمجاز در شرق استان گلستان دستگیر شد/  کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از دستگیری حفار غیرمجاز حین ارتکاب جرم در یک منطقه روستایی در شهرستان گنبدکاووس با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان و کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب و یک شی تاریخی از این فرد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سرهنگ سید فرامرز میر در خصوص دستگیری حفاران غیرمجاز در استان، گفت: بر اساس رصد اطلاعاتی ضابطان شرق استان میراث‌فرهنگی مبنی بر فعالیت مشکوک حفاران غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان گنبدکاووس، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: پس از بررسی‌های میدانی، تیمی کارآزموده از پایگاه عملیاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شرق استان با همکاری نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس، پس از کسب نیابت قضایی وارد محل حفاری‌شده و پس از انجام عملیاتی، موفق به دستگیری یک نفر حفار غیرمجاز در حین ارتکاب جرم دستگیر شدند.

او خاطرنشان کرد: از این فرد تعداد یک‌قلم اموال فرهنگی شامل قوری دوقلو سفالی مربوط به دوره تاریخی و یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد و متهم با تنظیم صورت‌جلسه به‌منظور سیر مراحل قانونی و قضایی به همراه ادوات حفاری غیرمجاز به نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس تحویل شد.

سرهنگ میر در پایان بیان کرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوکی در خصوص جرائم مرتبط به میراث‌فرهنگی و تجاوز و تخریب آثار فرهنگی‌تاریخی را با سامانه ارتباط تلفنی ۰۹۶۶۲ (دریافت اطلاعات مردمی در ارتباط با تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی) در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052901628
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha